Ett nytt ansikte?


Hej Ninni

Det är fortfarande kallt här, men om man ska tro på väderprognosen så ska detta vara sista dagen för denna kyla och jag hoppas verkligen att det stämmer. På väg hem från jobbet idag så sken solen och det var så vackert ute, men nu vill jag ha sådana fina vinterdagar utan kylan tack!
På eftermiddagen igår så tog jag en rask promenad in till centrum, det gick fort för det var lite bititgt ute. Gick en sväng på bibblan och lånade lite ny läsning och så fick jag en kopp te av Bästaste A medan hon hade lunchrast.

Sedan blev det också inköp av nytt smink. Jag sminkar mig aldrig särskilt mycket, inte ens när det är festligheter - iaf inte om jag måste göra det själv :) Men nu har jag börjat på ny kula med det lilla jag har och kastat massor av gammalt smink och införskaffat nytt. Jag blev inspirerad av en artikel jag läste i Amelia där de visade en vardagssminkning som jag verkligen gillade och som inte verkade allt för komplicerad att göra, så jag skrev helt enkelt upp vad de använt för grejer och köpte det mesta igår:




Max Factor Xperience Weightless Foundation
och Volume Mascara (Mascaran har jag köpt tidigare men den fick stanna när resten åkte ut)


Clinique Line Smoothing Concealer och Cream Shaper "Chocolate Lustre"

Köpte ett puder från Clinique också och så ska jag även införskaffa ett solpuder och så ska det väl till något läppglans, sedan
så gäller det bara att testa sig fram så kanske man lyckas ge sig själv ett nytt vardagsface :)

Idag började arbetsdagen 06.00 och eftersom jag börjar den tiden så sällan så trodde jag på allvar att det var ett skämt när klockan ringde imorse, men dagen har gått fort och jag lyckades till och med motivera mig till lite träning här hemma efter jobbet fast jag var väldigt trött.
Nu blir det lite tv, väntar framför allt på veckans avsnitt av Once Upon a Time, har alltid varit svag för sagor så nu har jag fastnat i serien.

Kram!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0