Ett nytt år


Hej Ninni

Så blev det då 2012 och att det nya året var här firades väldigt stilla och lugnt. Jag åkte hem till Menageriet och vi åt en god tre-rätters middag och vid tolvslaget så skickades miljövänliga och tysta ljuslyktor upp i skyn. I menageriet finns ju nämligen tre små hjärtan som håller på att hoppa ur sina kroppar av rädsla varje nyår, så hos oss blir det inga fyrverkerier. Visst är det vackert, men det är alldeles för dyrt och framför allt så tycker jag att man kan tänka lite på alla husdjur som inte alls tycker att det är roligt när det smäller!! Det finns alternativ som är minst lika bra. Det är ingen vidare bild, men jag gillar dessa lyktor och kommer absolut välja dessa kommande nyår:



När nyårsfirandet var över var det bara att bege sig tillbaka till jobbet igen, men imorgon är jag äntligen ledig och då är planen att julen ska få tacka för sig. Jag brukar vanligtvis behålla den lite längre, åtminstone över trettondagshelgen, men i år känner jag att den har gjort sitt nu och det är dags för tomtar och annat pynt att återvända till förrådet.
Både igår och idag har det vräkt ner snö och nu har vi verkligen ett winter wonderland här. De som klagade på att snön kom så sent denna vinter har verkligen fått snö så det kompenserar mer än väl nu:







Ikväll har jag försökt mig på att baka något som kallas mjuksega honungskakor. Just nu håller de på att svalna och om de är något att ha så är tanken att de ska bli en något försenad inflyttningspresent till en söt vän som jag också planerat att hälsa på imorgon. Det är bara att vänta till de kan provsmakas, men receptet lät väldigt gott i alla fall och är det det så delar jag så klart med mig av det. Nu ska jag sjunka ner i soffan och invänta femte säsongen av The Big Bang Theory.

Kram!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0