Vinterkyla, vårkläder och sura miner


Hej Ninni

Det blev inget brev igår för huvudvärken gjorde mig sällskap i tvättstugan mest hela kvällen, så då fanns det inte mycket energi kvar för att skriva.
Här har det blivit kallt, riktigt kallt. I måndags var det hela tjugo minusgrader, men idag bara tio. Även om det var riktigt fint ute idag, klart, kallt, rosa-lila himmel och massor med snö så tycker jag inte om det här med att behöva ta på sig flera lager med kläder bara för att sticka ut näsan.
Men i väntan på en varmare säsong så knatade jag idag iväg för att hämta mitt paket från HM med min beställning från vårkatalogen. Fina fina kläder och nästan allt passade, så nu får i alla fall januari gärna vara över snart och ljusare tider komma.
De nya kläderna innebär dock att jag måste ta tag i garderoben igen. Har satt som regel att ska något nytt in så måste något gammalt rensas ut, måste bara samla lite energi så jag kan ta tag det snart.
Annars är det väl inte världens mest positiva period just nu. Jag har alltid haft väldigt svårt för januari, det är mörkt det är kallt och bara en allmänt väldigt trist månad. Nu har också förkylningen och halsont kommit som ett brev på posten. Det i kombination med mitt humör i allmänhet den här tiden på året bådar väl inte för några jätteglada brev just nu, men jag ska försöka rycka upp mig för jag vet att saker inte blir bättre av att man går runt och surar osv, osv.
Lättare sagt än gjort ibland dock, vantrivs mer än vanligt på cirkusen och gillar helt enkelt inte den person jag blir när jag kommer dit. Så fort jag stiger innanför dörrarna så försvinner all energi och lust och jag blir bara sur och grinig. Får helt enkelt anstränga mig hårt för att inte säga fula saker åt både kunder och övrig personal och tyvärr är det inte alltid jag lyckas hålla god min...
Men är det inte dags att ta tag i det här nu då tänker du säkert. Absolut det är det och det har det varit länge, planerna finns men det gäller bara ge sig själv den där extra sparken där bak så ska det nog bli ordning på det här... på ett eller annat sätt...
Nu ska den här igelkotten sluta klaga och gå och göra sig en kopp te med lite honiing, rulla ihop sig i soffan och fantisera om ljusare dagar.

Kram!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0