Semesterdagar


Hej Ninni

Så blev det semester tillslut och även om vädret inte är det bästa så känns det så skönt att bara få vara ledig. Tre veckor blir det i sommar och som jag ska njuta. Idag är egentligen första riktiga semesterdagen även om jag var ledig igår också. Jobbade lördag och sedan hade jag alltså lycktas förhandla bort söndagens jobbpass till en av vikarierna, detta framför allt för att jag skulle kunna bege mig till Bästaste A i hennes nya stad där det vankades inflyttningsfest och utgång, en trevlig kväll blev det. Söndagen och hemfärden bjöd på lite äventyr, som alltid när jag sätter mig i en bil med den familjen, då jag åkte hem med A's lillebror och bilen stannar mitt på motorvägen. Det visar sig att vissa människor inte kan skilja på mitt och ditt och hade slangat hans bil på nästan hela tanken bensin. Visst såg han att mätaren inte visade något när vi startade, men eftersom han tankat bara dagar innan så tänkte han självklart att mätaren inte fungerade. Så kan det gå och efter lite väntan så kom också hjälpen och vi kunde rulla vidare.
Så som sagt semestern och julimånad inleds med samma ostadiga väder som hela juni bjudit på, så jag har passat på att göra lite sådan där tråkiga saker som passar att göra när man har lite mer tid - damma alla böcker i bokyllan och sortera papper som bara blivit liggande och sådant där annat skojsigt ;) Denna första ledighetsvecka har jag inga speciella planer, utan det blir att ta det som det kommer och det känns underbart härligt att kunna ha det så någongång också.
Gullungen kom ju igår kväll, så nu är man med inneboende, och jag ska möta upp henne när hon slutat jobbet för att handla lite mat och sedan får vi se vad kvällen bjuder på - kanske, kanske visar sig solen då...

Kram!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0