Semestervecka 1

 
Hej Ninni
 
Första semesterveckan är snart till ända och jag vet inte alls vart den tog vägen, men precis som planerat så har jag inte haft några särskilda planer alls utan gjort mest ingenting...
I måndags började ju som sagt veckan med ganska trist väder, men framemot kvällen så blev det riktigt fint och jag och Gullungen tog en långpromenad runt nästan hela staden, dels för att kolla in vart hennes nya lägenhet ligger men också för att hon skulle få bekanta sig lite med platsen hon nu bosatt sig på.
På tisdagen åkte jag och mamma min ut till en gårdsbutik/café i ett liten by strax utanför grannstaden. Väldigt mysig, massa med fina saker och säkert gott fika också kan jag tänka mig. Den här gången blev det inget sådant för oss utan vi åkte vidare in till grannstaden för lite andra ärenden, men jag kan absolut tänka mig att återvända dit för ett längre besök och en fika.
Onsdagen blev en sådan där välbehövlig fixa-till-sig-dag, men besök hos min frisör för klippning och färgning av kalufsen och eftersom det är semester så passade jag också på att låta Barndomsvännen fixa mina naglar, fransk gelélackning blev det och jag är fasligt nöjd och går mest och spretar med fingrarna nu för att mina fina naglar ska synas - vardagslyx ja visst! :)
 
 
Sedan blev det också en sväng på stan för att göra lite inköp inför nästa vecka då jag ju åker till en annan del av landet. På kvällen tog jag och Gullungen en promenad till ett gym/träningscenter här i stan för att hon skulle skaffa träningskort - och ja, jag ska också göra det, men måste höra lite med jobbet först om friskvårdsbidrag... hur som helst så tyckte vi att bara det faktum att vi faktiskt klev in innanför dörrarna där gjorde att vi förtjänade en belöning, så på hemvägen genom sommarstaden så köpte vi oss varsin glass...
 
 
På torsdagen kom så värmen tillbaka igen och jag tillbringade precis hela dagen i solstolen, så skönt och så efterlängtat. Som grädde på moset så var det ju dags för prämiäravsnittet av Sommar med Ernst på kvällen - oh härliga sommar! Ja, åtminstone en dag i alla fall...
Fredagen kom med sämre väder igen så klart, det verkar inte bättre än att vi kan räkna soldagarna på en, möjligtvis båda händerna om vi har tur, denna sommar. Solglimtarna växlade med riktiga sommarregn hela dagen så jag passade på att påbörja packningen av resväskan. Som jag avskyr att packa! Ser verkligen framemot att åka iväg, men ogillar starkt detta med packningen. Vet aldrig vad jag ska ha med mig och tar alltid, alltid med mig alldeles för mycket. Lyckades inte bli klar eftersom humöret försämrades kraftigt undertiden, men jag har börjat i alla fall...
Åkte sedan ut till Menageriet och där är jag kvar än, har bara tagit det lugnt resten av helgen med ett litet avbrott ikväll för en sväng in till staden och middag med Finaste Vännen som är på besök. Mycket trevligt att se henne igen och har jag tur så blir det en fika med henne imorgon också och då har hon med sig lilla Kotten, så man får se hur mycket underverket vuxit sedan sist.
 
På måndag bär det så iväg - en veckas vistelse på Västkusten med favoritfamiljen - shopping, bebismys, konsert, namngivningsfest, förhoppningsvis lite sol, men i alla fall vind och vatten :) Så nu pausas det här igen och så återkommer jag om en vecka.
 
Kram!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0