Midsommarhelgen


Hej Ninni

Tänkte att jag skulle sammanfatta min midsommarhelg och det kan jag egentligen göra med endast orden lugn och ro. Jag jobbade visserligen på själva aftonen, men efter avslutat pass så begav jag mig till Menageriet och där tillbringade jag också resten av helgen. Äntligen, äntligen gjorde också sommaren éntre, även om det bara var tillfälligt för nu har både solen och värmen försvunnit igen, men helgen bjöd i alla fall på härligt sommarväder.
Efter en god middag, grillat så klart, så tog jag på midsommaraftonskvällen med mig de två svarta damerna och tog en långprommenad. Det var bara vi och tystnaden, som endast bröts av fågelkvitter och jag kan säga att efter den vecka som vi haft på cirkusen så var detta den alldeles perfekta midsommaraftonen!








Resten av helgen gick i samma anda - jag, en bra bok, solstolen och värmen. Ingen stress, inga måsten, bara ledigheten.

Frukost på trappan i morgonsol:







Nu är det bara fyra arbetsdagar kvar innan den stora ledigheten och den kan inte komma en endaste dag för tidigt. Jag är redo ;)



Nu ska jag ta och leta reda på min extranyckel, för från och med nästa vecka är det inte bara semester - jag blir också blir jag med inneboende en måndad framöver och då krävs det ju ett Gullungen tar sig in i lägenheten på något sätt :)

Kram!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0