Nedräkningen har börjat; 8 arbetsdagar till ledigheten


Hej Ninni

Nu är det inte länge kvar till den efterlängtade semestern börjar, som rubriken säger så har jag alltså åtta arbetsdagar kvar och även om det känns som alldeles för mycket så går det förhoppningsvis fort.
Jag tjuvstartade dock med lite ledighet redan i helgen då jag gjorde ett efterlängtat återbesök i Björkarnas stad. Det var alldeles för länge sedan jag var där och jag har inte insett hur mycket jag faktiskt har saknat staden förrän bussen körde in där och jag inte kunde sluta le! Helgen, som ju faktiskt också innehöll min födelsedag, bjöd på underbart sommarväder, middag på Allstars med massor av hoppfulla fotbollsfans (vi stannade inte kvar för att ta reda på hur stämninen var efter matchen...), shopping, grillfest och framför allt härliga återseenden med vänner som jag inte träffat på alldeles för länge.






Igår var det som vanligt lediga onsdagen och det kändes som jag var på fötterna mest hela tiden. Detta eftersom jag förberedde inför kvällens födelsedagsfika. Det var ju min brors dag igår och eftersom jag inte var hemma på min dag så blev det ett gemensamt firande för familjen. Bakade både tårta, bullar och småkakor, även om de sistnämda gjordes kvällen innan och mamsen fick rycka ut och rädda dem då första satsen blev totalt misslyckad... men man lär sig och i de blev riktigt goda till slut :) Det blev en trevlig kväll med alldeles för generösa presenter och recepten på bakverken kommer att dyka upp här framöver också. Ett av mina shoppingfynd som gjordes i helgen var faktiskt tårtfatet och spaden som syns på bilden nedan, även kakfatet kommer från samma butik men inhandlades tidigare - allt från älskade Indiska:



Nu blir det snart ett kvällspass på jobbet som förmodligen kommer vara mer cirkus än vanligt med alla som ska göra sina inköp inför midsommarhelgen. Själv jobbar jag på själva aftonen, men sedan blir det en ledig helg då jag faktiskt inte tänkt göra någonting alls. Känns som det var rätt mycket på sistone så en stilla helg i Menageriet låter väldigt lockande just nu, för även det var faktiskt länge sedan. Önskar i alla fall dig som faktiskt firar det här med midsommar en riktigt bra helg :)
Just det, innan jag avslutar tänkte jag bara säga att om det är så att du har en sådan här intelligent telefon och har appen Instagram så går det bra att följa mig där också om du vill, blir lite fler bilder där numera. Går under samma namn för enkelhetens skull - brevtillninni.

Kram!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0