Uppdatering och sommarläsning


Hej Ninni

Nu var det visst två veckor sedan sist, så en lite uppdatering är kanske på sin plats. Har det egentligen hänt något sedan sist då? Ja, det har det faktiskt, även om det samtidigt har varit mycket av det vanliga med jobb och sådant.

Först till den största och allra roligaste nyheten - jag har blivit fadder!! Jag berättade ju för dig i mars att det kommit en lite dam till världen som tillhör en av mina favoritfamiljer och i förra veckan fick jag förfrågan om jag kunde tänka mig att bli hennes fadder. Självklart och utan tvekan sa jag ja! Blev så glad och stolt över att bli tillfrågad och nu är det "bara" tre och en halv vecka kvar till jag får träffa henne för första gången. Hon bor ju nämligen på västkusten, men under min semestervecka där får jag i alla fall både umgås en massa och möjlighet att delta i hennes namngivningsfest :)
I helgen var jag ju ledig och då passade jag på att umgås en hel del med Bästaste A igen. I fredags var vi på bio och såg Snow White and the Huntsman och jag som är svag för äventyrsfilmer med Narniakänsla tyckte att den var riktigt bra och att det sedan fanns ögongodis som heter duga i en av huvudrollerna det var ju bara ett stort plus:



I lördags var vi sedan i grannstaden och det blev lite festligheter med utgång och alldeles för lite sömn, men eftersom det inte händer så ofta och det var en riktigt bra kväll så gör det inget :)
I måndags var det sedan tillbaka till verkligenheten och jag hade ett möte, så nu är det bestämt att  jag ska försöka ta tag i mitt yrkesliv på allvar och helt enkelt läsa en kurs som kan vara till hjälp och som breddar min kompetens som det så fint heter. Får se vart detta leder, börjar pluggandet efter semestern så återkommer till detta...

Sedan var det ju länge sedan jag kom med ett boktips och eftersom jag är så dålig på att skriva numera så tänkte jag att jag får kompensera med inte bara ett filmtips utan även ett tips på bra läsning så här inför sommaren. Jag har tidigare nämnt min absoluta favoritbok Den Vidunderliga Kärlekens Histora av Carl-Johan Vallgren. Nu har han kommit med ännu en läsupplevelse och även om denna inte på något sätt kommer i närheten av Den vidunderliga så är det ändå en väldigt spännande bok. Havsmannen heter denna vackra men också stundtals skrämmande berättelse:



"Falkenberg i början av 1980-talet. Den unga Nella har vuxit upp i samhällets utkant. Hennes yngre bror Robert är mobbad i skolan, och Nella gör allt för att skydda honom. På så sätt hamnar hon i ekonomisk skuld till broderns värsta plågoande, som verkar vara i stånd till vad som helst. Hennes tidsfrist rinner snabbt ut. Men snart inträffar något överraskande, något som ändrar förutsättningarna för allt. Havsmannen är en spännande, intensiv och vacker bok om syskonkärlek och svek - och om vardagens möte med det främmande och fantastiska."

Nu till helgen har jag tagit tre dagars semester och beger mig på fredag ner till Björkarnas stad får ett kärt återseende med både staden i sig och de härliga människorna som finns där. Sedan är det bara två veckor kvar att arbeta innan det är dags för semester på riktigt. Fortfarande har värmen inte riktigt återvänt helt, men grönt och skönt är det överallt. Tänkte avsluta med en bild om visar hur snabbt det faktiskt går när våren och sommaren gör éntre här uppe hos oss och som ändå får en att tro att det kan vända lika snabbt när det gäller temperaturen:




Denns bild är tagen första helgen i maj och bara en månad senare så kan man gå barfota i gröngräset, så värmen kommer den med - det gör den!!

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0