Helgen


Hej Ninni

Dåligt med uppdatering här jag vet, men nu så. Vad har då stått på schemat sedan sist?
I torsdags jobbade jag alltså kvällspasset och sedan var det fredag. Efter jobbet handlade jag lite och tog också en sväng om systemet inför helgen. Har väl inte varit in där sedan i somras eller så och jag fick faktiskt visa leg! Numera får man ju absolut ta det som en komplimang och jag tycker att det är ganska kul att se personalens min när de upptäcker hur långt ifrån 20 man faktiskt är :)
Fredagkvällen blev det film och sedan var det fullt upp på lördagen. Lägenheten städades och då solen sken blev det en långpromenad. På kvällen kom Bästaste A och hennes kompis L över då det var dags för en utekväll för att fira att A inte bara tagit examen utan dessutom internationell examen. Här hemma växlade vi mellan Melodifestivalens Andra Chansen och Gladiatorerna. Det var dags för semifinal för tjejen jag pluggat med och återigen så tog hon hem det när det var dags för hinderbanan.
Vi hade riktigt trevligt och många skratt blev det. Kvällen mest skrattframkallande tror jag var när A frågade, i samband med Melodifestivalen, hur vi uttalar Eric Saades efternamn och L suckar och säger "jag brukar inte prata om honom". Det låter kanske inte så kul när man återberättar det så här, men det var så spontant och kom så från hjärtat - but I guess you had to be be there ;)
Sedan blev det utgång och även om jag hade skoj med dessa två damer, så är det inte riktigt min grej längre - i alla fall inte i den här staden. Då alla är så mycket yngre än en själv känner man sig bara gammal och som om man borde ligga hemma och sova... men på det stora hela så var det en bra kväll :)
Idag har solen fortsatt att skina, men jag kände inte alls för några aktiviteter. Det var inte så att jag var bakis, mådde faktiskt fint, lite trött bara. Idag föredrog jag bara soffan så jag stannade där mest hela dagen för att jag kunde helt enkelt. Tittat på tv, läst senaste numret av Amelia och sett film.
Jag har också bråkat lite, eller en hel del, med min dator. Blir så otroligt irriterad när datorer inte fungerar som de ska, men tillslut var det dock jag som gick vinnande ur den striden, med lite hjälp från mellanbrorsan som man alltid kan lita på när det gäller det här med datorer.
Nu återstår inte mycket mer av den här helgen förrutom att göra kväll och ladda inför en ny arbetsvecka, så det är vad jag ska göra nu.



Kram!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0