Våfflor i sommartid


Hej Ninni

Idag känns det som att det är två obligatoriska ämnen som bör avhandlas. Vilka det är avslöjar rubriken, men vi kommer till det lite senare.
Denna helg som egentligen är min jobbhelg har jag alltså varit ledig och så skönt har det varit. I fredags avslutades arbetsveckan med ett kvällspass så då blev det inte mycket mer aktiviteter efter det.
I lördags så åkte jag ut till Menageriet och tog en långprommend med de fyrbenta damerna. På kvällen bar det sedan av till grannstaden eftersom minsta bror fyllde år, ja hans dag var egentligen på fredagen men vi tog firandet dagen efter istället. Det blev familjemiddag med alla samlade, vi blir ju några stycken när alla ansluter, på en av stadens restauranger. Mycket gott var det och mycket mätt blev vi och som om inte det räckte så åkte vi sedan hem för att inta efterrätten. Efter det var det inte mycket mer att göra än att landa i soffan med alldeles för mycket mat i magen, ingen orkade helt enkelt göra något annat, men en trevlig kväll var det.
Inatt var det ju så dags för att ställa om klockorna, en timme förlorade vi men det kompenseras med ljusare dagar så det känns helt okay. Vad som dock inte känns helt okay är att när vi alla nu ställer om till sommartid så får vi här uppe i norr 2-3 centimeter nysnö, medan jag läser på facebook och på andra bloggar att påskliljorna slagit ut i rabatten i sydligare delar av vårat avlånga land. Just vid sådan tillfällen kan jag faktiskt känna att jag är bosatt i fel ände...
Idag har jag hunnit med att storhandla och ta ytterligare en långpromenad, men också moffat i mig alldels för många våfflor - för det är ju just Våffeldagen idag. Jag har tidigare haft svårt för våfflor, men på senare år har jag insett att det är ju faktiskt ganska gott och dagen till ära tänkte jag att jag skulle prova något helt nytt. Inhandlade Philadelphias nya smak Skinka Italian Style och testade denna på några våfflor och det var väldigt gott. Våfflor kan ju med fördel ätas både med söta och salta tillbehör och våfflor med smaksatt färskost på fick helt klart godkänt.




Sedan så slank det så klart ner några stycken mer traditionella med hallonsylt på också, dock utan grädde för det är något jag inte kan med - men gillar man det så kör på för våfflor är mums! :)

Kram!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0