Vårstädning


Hej Ninni

Lediga onsdagen och ja jag har städat, till och med lite grundligare än vanligt eftersom påsken är här nästa vecka. Då kan det ju vara dags att fejja lite extra, ut med vintern och in med våren. Mjukstartade lite igår med att byta gardiner i vardagsrummet och nu vill jag ha nya till sovrummet också - skira, luftiga som släpper in massor med ljus.
Apropå ljuset så är det så otroligt skönt att det nu är ljust på morgonen och fortfarande är det nu när klockan snart är sju på kvällen, då gör det mindre att vi fortfarande får dras med snön här uppe.
När det var färdigstädat idag plockade jag fram det lilla påskpynt jag har. Jag har aldrig riktigt anammat det där med påskpyntandet. Julen är jag med på för det handlar om om en månad ungefär, men påsken - en vecka högst som det där pyntet får stå framme. Så jag har lite svårt att se poängen med att byta gardiner, dukar och ha massor med pynt överallt.
Mitt påskpynt har länge bestått av endast en skål med en tupp som lock som jag fick av min mormor när jag var liten, det är också enda anledningen till att jag har den - att jag fått den av mormor. I år har jag dock lagt till två små kycklingar och det för att vi hade precis likadana hemma när vi var små, så när jag såg dem på jobbet så slog nostalgin till och de var tvungen att följa med mig hem:




Annars så är det absolut bästa påskpyntet och, som jag har skrivit många gånger tidigare, det bästa vårtecknet - tulpaner - man kan aldrig få för mycket tulpaner :)

Kram!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0