Växlande väder och vila


Hej Ninni

Blev visst ett längre uppehåll här igen, men ibland finns inte riktigt lusten att skriva där. Det är ju egentligen dumt att säga att det inte heller finns så mycket att skriva om just nu, för måste det vara så att det hela tiden måste hända en massa saker i livet för att det ska finnas något att skriva om? Inte alls, men däremot kanske det blir roligare för dig att läsa. Det är dock en helt annan sak, själv är jag rätt nöjd med en helg som den som just har varit - då det inte har hänt mycket alls.
I fredags var det jobb och jag var så trött hela dagen. Så trött att jag på riktigt höll på att somna stående de få gånger jag faktiskt stannade av. Efter jobbet så packade jag snabbt en väska och så åkte jag ut till Menageriet. Jag behövde helt enkelt en vilohelg och då är det ju dit jag beger mig - och det är just det jag har gjort i helgen - vilat...
I lördags så blev det en långpromenad för att få lite frisk luft. När vi gick så började det dock regna, just precis det regnade, massor. Regnet hann dock övergå till snöfall och sedan till snöstorm innan vi var hemma igen, både människor och djur helt genomblöta. Trots vädret så var det ändå skönt att röra på sig och så klart extra skönt att krypa upp i soffan efter den strapatsen.
Idag var dock vädret betydligt mycket bättre och det blev ytterligare en lång prommis, men den här gången i strålande sol. Det är till och med så att man hann med att bli lite röd om den vinterbleka näsan.
Något mer utvilad avslutar jag nu helgen och nu är det bara försöka ta nya tag nästa vecka, som blir ovanligt kort...då jag planerar att vila lite till ;)

Kram!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0