Sköna maj välkommen


Hej Ninni

Varje gång jag väl skriver här numera känns det som att jag måste börja med att be om ursäkt för dålig uppdatering, men så blir det ibland och just nu antar jag att det är just det - ibland.
I helgen så var jag ledig och efter en lugn och skön fredagskväll så bjöd lördagen på lite mer aktivitet. Var bjuden på tjejmiddag hos en barndomskompis och den följdes sedan av utgång. Vi hade det jättetrevlig med förberedelser och åt en underbart god fisksoppa innan vi begav oss till grannstaden.




Lite lätt kaos när nio tjejer ska göra sig iordning, men kul va det :)
Väl i grannstaden så gick vi på ett ställe som hade premiär och som faktiskt är världens största av sitt slag och stort var det -  ett nöjescentrum med restaurang, sportbar och bowlingbanor - och bowla var vi så klart tvungen att göra, gick väl så där. Kanske är bowling inte att rekommendera i kombination med alkoholhaltiga drycker, inte om man vill ha några poäng att tala om åtminstone, men roligt va det.












I söndags hade jag ju hoppats att jag skulle hinna med att träffa Finaste, men tyvärr blev det inte så då sjukdomen spridigt sig vidare i deras familj. Så nu måste jag verkligen åka och hälsa på dem snart, så jag får träffa dem allihopa någongång.
Sedan så blev det ju Valborg och 1 maj, men något firande blev det inte för mig eftersom jag jobbat precis som vanligt. Eller helt som vanligt har det väl inte varit, för idag har jag jobbat som en söndag och haft samma arbetsuppgifter som en söndag, så nu är jag helt förrvirrad och vet varken vad som är upp, ner, fram eller bak - men inte känns det då som onsdag imorgon i alla fall.
Men en sak vet jag och det är att vi äntligen är inne i rätt månad - välkommen våren! Redan i helgen tog jag fram min cykel och grillröken låg tät över staden - säkra vårtecken. Får vi bara upp temperaturen lite till så kan vi nog bli av med den där snön som envisas med att ligga kvar här och där. Det är ju också den månad då man kan tycka att det borde börja hända andra saker, hoppas på det i alla fall....

Kram!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0