Ändrade planer och sommarlängtan


Hej Ninni

Ibland blir det inte som man hoppas eller tänkt sig, ja allt som oftas egentligen. Fick ett besked igår som jag verkligen inte ville ha, men vad ska man göra? Jag var långtifrån ensam om att ha samma mål, så jag får väl göra som man brukar säga - bryta ihop och komma igen... även om jag kan känna att det inte finns så mycket att komma igen till just nu. Inte när det gäller den delen av mitt så kallade liv åtminstone...
Men grönt har det blivit i alla fall och det verkar faktikst som att sommaren väntar alldeles runt knuten, bara den där värmen som envisas med att dröja.
Idag, lediga onsdagen, så har det stått sådana där tråkiga men nödvändiga saker på att-göra-listan. Städning, byte av sängkläder, vattna blommor och senare väntar också tvättstugan. Dessutom har jag varit ner i förrådet med även de tunnare vinterjackorna och med upp fick en solstol och gräsmattan följa, så nu är dessa placerade på balkongen. Det behövs dock göras ett inköp av lite blommor för att balkongen ska vara helt redo att välkomna sommarvarma lata dagar.
Och angående sommaren, för det är mycket prat om den nu - men är det så konstigt som man längtar! - så är resan söderut bokat och betald. En hel vecka blir det som jag ska tillbringa hos favoritfamiljen på Sveriges framsida och jag kan knappt vänta!! De resterande två semesterveckorna är än så länge helt öppna, kan bli diverse äventyr men kan också bli total stillhet och horisontal läge på gräsmattan - men båda alternativen funkar lika bra, så bring on the sommar! :)
Redan till helgen blir det förresten äventyr. Åker till grannstaden och så vidare till en annan stad, den stad dit Bästaste A har flyttat sitt bohag. Måste ju göra ett besök för att se hur hon har fått det i sin lilla lya. Det blir också en Eurovisionkväll bara för traditionens skull, så helgen är välkommen med allt det den har att erbjuda ;)

Jag har skrivit det förr, men skriver det igen - jag har liksom tappat gnistan när det gäller det här med att skriva, men jag har inte tänkt sluta, inte alls, men det kan komma att dröja mellan inläggen. Jag hoppas dock att du fortsätter titta in här då och då för det kommer uppdateringar det lovar jag.

Kram!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0