Härlig helg med frukost i det gröna


Hej Ninni

Kanske ar det så att det här får bli en en-gång-i-veckan-grej istället, det skulle kunna funka... Sedan sista så har jag haft en härlig, härlig helg, funderat en massa, fått mycket bra nyheter och fortsatt planera för framtiden.
Bara för att det inte blir som man tänkt eller som man vill så kan man ju inte ge upp helt heller, även om det känns som att luften gick ur en. Nu har jag dock tagit ett djupt andetag och så får vi se vad som händer, fortsätter skicka mail och idag har jag också ringt ett samtal och bokat ett möte, så kanske kommer allt detta ta en helt annan väg, en bredare och bättre väg helt enkelt...
Pingsthelgen bjöd på strålande sol och sommarvärme, äntligen äntligen, även om det bara var tillfälligt så ger det ju ändå hopp inför vad som komma skall, speciellt om man ska tro Bondepraktikan för den säger ju att Urban, Vilhelmina och Blenda så ska sommaren ända.
Vilket alltså betyder att så som vädret var under pingsthelgen så kommer sommaren att bli :)
Lördagen spenderades i solskenet i grannstaden och på eftermiddagen åkte jag och Bästaste A till hennes nya stad. Det blev en lugn och mysig kväll i hennes nya lägenhet. Vi gjorde en väldigt god sallad till middag, njöt av ett eller kanske två glas rosé och hejade allt vad vi orkade på Loreen som tog hem segern i Eurovision.




På söndagen började vi dagen med årets första utomhusfrukost och sedan åkte vi tillbaka till grannstaden. Bästaste A skulle jobba och jag mötte upp med föräldrarna mina för att åka och inhandla lite blomster. Jag kan säga att vi inte var ensamma om den planen, men nu har i alla fall balkongen fått lite sommarblommor och den börjar likna det där extrarummet som är så härligt att ha när det blir varmare. Efter det så åkte vi hem till Menageriet och eftersom det fina vädret fortsatte så blev det en stund i solstolen och jag tror minsann att jag hann med att få lite färg på den vinterbleka nosen :)



I veckan har jag också fått reda på att en saknad Gullunge kommer att flytta hit till hemstaden för att jobba i ungefär ett halvår. Så otroligt glad och eftersom hon börjar redan om drygt en månad så kommer hon bo hos mig den första tiden - så ja en inneboende har man gått och skaffat sig. Kommer bli en bra sommar detta :)

Kram!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0