En månad senare

 
Hej Ninni
 
Nu har det varit tyst länge här, en månad ganska exakt, men tiden springer visst bara iväg. Fort går det fast inget särskilt händer. Ena dagen upp andra ner, men det är väl det som kallas livet...
Hösten fortsätter mot den tidpunkt då den oundvikligen övergår till vinter, en årstid som inte välkomnas av mig åtminstone. Älskar våren, sommaren och  framför allt då hösten, men vintern nej tack! Det enda positiva med den årstiden är julen, men sedan kunde det faktiskt få va tycker jag. Just nu är hösten så långt gången här uppe i norr att nästan alla fina höstlöv fallit av träden och det känns som att vi bara går och väntar på den den allra första snön. Den som aldrig ligger kvar mer än en dag eller två, men som ändå är den första.
 
 
 
Igår hade jag fredagsmys med mamma min, för det måste man ha ibland. Vi var och åt middag på en relativt nyöppnad restaurang här i stan och god mat var det och mycket folk. Sedan blev det bio. Vi såg En Oväntad Vänskap (Intouchables) och jag kan säga att jag sänkte medelåldern ganska mycket i salongen. Funderade där ett tag på vad vi valt för film egentligen, men samtidigt hade jag läst mycket bra om den och det var den - mycket bra!
 
 
"Den franska megasuccén som berör människor över hela världen och som listas som en av världens bästa komedier. Driss, en ung kille från förorten som precis kommit ut från fängelset, anställs genom en händelse som personlig assistent till den oförskämt rike, men också mycket ensamme aristokraten Phillip som blivit förlamad efter en drakflygningsolycka. Driss är till en början väldigt tveksam till jobbet och Phillips vänner har starka invändningar mot hans val av assistent. Men de två har mycket att lära av varandra. Driss otroliga energi och livsglädje smittar snart av sig på Phillip och Phillip lär Driss en hel del om vett och etikett. Tillsammans upptäcker de nya saker i livet och en oväntad och stark vänskap växer fram mellan två individer som på ytan inte verkar ha någonting gemensamt."
 
Den tycker jag att du ska gå och se, för den var riktigt rolig och samtidigt så är det en film som berör, baserad på en sann historia som den är. Ibland är det också skönt att se något annat än alla dessa amerikanska komedier eller amerikanska produktioner över huvudtaget. Min absoluta favoritfilm är ju Amelie från Montmartre (Le Fabuleux Destin D'Amelie Poulain) och En oväntad vänskap är tydligen den första franska filmen på 10 år som lyckats nå upp till Amelies publikrekord internationellt, så se den!!
Avslutar med två bilder från en kväll då det frossades i räkor med cirkusartisterna. Det var länge sedan jag var med på någon sådan gemensam aktivitet utanför arbetstid. Delade bord med de bästa och det gjorde det hela riktigt trevligt. Visst det var gott också, men egentligen struntade jag faktiskt i räkorna. Jag ville bara åka båt! :)
 
 
 
 
Kram!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0